~anda mau follow?? thanks yaa~~

Tuesday, May 24, 2011

GO GREEN GUYS!

owh,selalunya bila aku ber'blogwalking', aku selalu tgk bloggers join contest tu, contest ni..
dalam hati aku "best ke?" 
tp aku tak pernah try join pun mana2 contest walaupun nampak menarik.. 
tp harini aku dah di tag oleh seorang kawan aku, cik aiko..
disebabkan ade perkataan please tu, aku pun join lah..
nama contest tu, GO GREEN CONTEST..
kalau ade yang nak join, rajin rajinlah tekan banner bawah ni...



1. follow my blog
ok. aku dah tekan button FOLLOW tu..


2. buat entry bertajuk "GO GREEN GUYS!"
bila entry ni da dipublish, then korang nampak r apa tajuk entry ni...


3. pilih gambar korang yang paling terbaik dari ladang yang ada elemen nature a.k.a alam sekitar .
aku letak 2 takpe kan? kalau tak boleh pun aku da letak......





4. pastu cerita la siket pasal picture yang korang pilih tu.
lepas aku belek2 balik album gambo aku, aku rasa gambar kat atas ni je r yang menepati syarat.
gambar ni aku amek masa Program Jalinan Komuniti kat Yan, Kedah. 
sebab kenapa aku amek gambar kat sini coz bila lagi nak ada kenangan kat sawah padi waktu2 senja lak tu..
so, tu je r cerita pasal gambo atas ni..


5. bagitahu sekali apa yang korang pernah buat sebagai makhluk bumi dalam menjaga alam sekitar kat cerita korang tu.
rasanya aku xdelah berjasa sangat kat bumi ni. nak bercucuk tanam x reti. 
selalunya jadi tukang siram pokok je la kot.
nak kata aku tak buang sampah merata2 tu tak lah juga. kadang2 TERbuang...
tapi selalunya sampah2 yg aku buat tu aku buang dlm tong sampah,
kalau tak jumpa tong sampah (mcm kat fakulti aku), beg&kocek aku la yang selalu jadi tong sampah...
nak jaga kebersihan persekitaran la katakan..
rasanya tu je r kot...


6. jangan lupa letak link entry korang kat ruang comments ok ?
baekkk... arahan diterima..


7. jangan lupa tag 2 orang kawan2 blogger korang untuk join this contest. make sure diorang tahu tau .
sape yang bakal jadi mangsa aku ek?
ermmm,
2 org ni lah...



8. tarikh tutop penyertaan adalah pada 25 JUNE 2011 jam 12 malam.

1 comment:

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------