~anda mau follow?? thanks yaa~~

Tuesday, May 24, 2011

25 cerita tentang azwa

err, aku kena tag lagi?
eh, bukan lagi. tapi da kena lama dah. pada tarikh april fool 2011.
sorry k.ya. wawa x perasan kamu tag sye....
tapi sye akan pastikan usaha kamu meng'tag' sye tak sia2...

"Once you have been tagged, you are suppose to write a note, with 25 random things, fact, habits or goal about you. At the end, choose 25 peoples to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If i tag you, it's because i want to know more about you. Your cooperation is highly appreciated. "

first time aku baca benda atas ni, aku pelik ngan ayat ni: 
You have to tag the person who tagged you.
gila tak gila la kan. org tu da tag kita, kita tag dy... abestu sampai bila nak abes? huhu
dahtu sampai 25 orang lak tu... ermmmm..

ok la cerita pasal aku pulak lah...

---------------

1. aku seorang perempuan...

2. mak aku perempuan. ayah aku lelaki. abang aku lelaki. angah aku pun lelaki.
adik kembar aku ada sepasang. yg adek1, perempuan. yg adek2, lelaki.

3. aku anak jati johor. lahir kat atas katil rumah nenek aku kat muor.
4. dulu pernah suka seorang lelaki, sekarang pun suka seorang lelaki, akan datang pun suka seorang lelaki.

5. aku ada 1 penyakit. bak kata mak aku, penyakit keturunan. 
nama penyakit tu RABUN MATA.

6. aku suka berangan. kadang2 sampai 1 jam pun boleh... tu pasal jerawat tak pernah2 surut.

7. dulu pernah ada cita2 nak belajar kat jepun. tu pun sebab terhasut ngan sorang kawan.
padahal nak amek course medic. masuk akal ke?
last2 tersadai kat usm, belajar pasal ubat2...

8. masa sekolah rendah dulu selalu jd brutal. nak kawan pun ngan lelaki je.
sampaikan ada kes aku tampar klasmate aku. tapi bila dah darjah 6 mula berubah ke lebih ayu. mungkin sebab perubahan hormon kot.

9. pernah brutal ngan adik sendiri gak. tekap tangan adik aku yang perempuan tu ngan iron. masa tu aku baru 6@7 tahun. dengan alasan nak test iron tu panas ke tak. lama gak r  kesan melecur kat 3 jari tu nak hilang... naseb baek adik aku tak call tele-dera.

10. brutal2 pun aku ni cepat touching sikit bab2 parents ni. pernah sekali masa darjah 6, aku mimpi mak ayah aku panggil, jerit2 nama aku, tapi aku buat dek. aku g ikot lelaki mana tah.. terjaga dari mimpi tu, aku menangis. sampaikan angah aku pun terjaga. tapi bila dy da terjaga tu aku buat2 tido balik... adoi kanak2....

11. aku start kena g tuisyen masa darjah 2. masa tu ikot abang n angah. 

12. masa darjah 3, aku da mula pakai tudung. tu pun sebab mak aku risau bila kat surat khabar ada berita pasal kanak2 diapa2 tah. aku x ingat. plus,dy risau aku selalu pakai seluar pendek bila g tuisyen...

13. orang kata aku x sayang adik2 aku. tapi sebenarnya dalam hati sayang wooo...

14. banyak binatang yang aku x suka aka geli. antaranya kucing, lipas, cicak etc,,,

15. berahsia. kenapa? 
secret make a woman, woman.

16. dulu selalu baca novel cinta2. tapi sebab bila dah baca novel cinta2 tu buat aku lg banyak berangan, sekarang ni beralih pulak ke novel2 thriller esp karya Ramlee Awang Mursyid.

17. dulu suka warna kuning, lepastu bertukar kaler purple. sekarang ni dua2 aku suka.

18. zaman paling best: zaman TGB. zaman ni aku terjumpa dia...

19. appendiks aku da lama kena buang. sejak aku baby lagi. mak aku la yg cakap...

20. err, baru 20?
bila nak sampai 25 ni??
btw, aku suka num 25 ni.. 

21. orang selalu kata aku jahat. tapi sebenarnya aku baik....
*masuk kereta drive sendiri...*

22. haaa,umor aku 22 tahun masa 2012.

23. besfren aku sekarang BIT. sebab apa bit? sebab aku yg bagi. padahal nama dy Nurul Afiqah Noorberi.
tapi hampa 10 antara kawan2 kesayangku...

24. yeaaah lagi 2...
sekarang aku ngah gila citer RUNNING MAN! 

25. k last, pada saat dan ketika aku tamat menaip ni, aku ngah bersandar kat kepala katil berlapik bantal sambil memakai baju kaler krim n seluar biru. 
SEKIAN


eh, lupa nak tag orang....
tak yah tag r. semua yang baca entry aku ni, korang kena buat benda alah ni gak.....
sebab aku pun nak tau gak sape yg seludup2 baca blog aku ni.... hehe

2 comments:

  1. peminat RAM jugak upanya... dah baca novel ramlee yg baru? "sutera bidadari"... hehehe

    ReplyDelete
  2. drop by baca entry follower.. n pastinya singgah utk klik klik..
    terus maju dgn nffng..
    kunjung2 n klik2 lah.

    ReplyDelete

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------