~anda mau follow?? thanks yaa~~

Wednesday, April 13, 2011

exam dan doa

sebelum blog aku bertukar ke mood struggle study, aku nak share something ngan kalian.
sempena bulan exam ni, aku ada cari2 beberapa doa yang boleh kita amalkan.
bukan setakat untuk exam kali ni je, tapi untuk masa2 depan. 
dan pastikan juga bukan semata2 doa yang mengiringi kejayaan kita, tapi pastikan juga diselitkan usaha untuk mendapatkan kejayaan itu.
TANPA USAHA MIMPI TAKKAN JADI KENYATAAN

tapi sebelum tu, kita mestilah tau adab adab berdoa. janganlah main balun je baca doa. memanglah orang kata doa kita dinilai dengan niatnya, tapi bila nak berdoa tu biarlah kena pada tempatnya. dan jadilah seorang yang sempurna sebelum kita meminta daripadaNYA.

dekat bawah ni ada senarai adab adab berdoa. kalau korang rasa kesik tulisannya n susah untuk dibaca, silalah klik untuk membesar.. confirm jelas..^_^




bila dah tau adab2nya, barulah kita kena tau tempat2 dan masa yang sesuai dan mustajab untuk berdoa. kalau bagi diri aku sendiri, aku selalu amalkan yang 'selepas solat fardhu' dan 'semasa sujud'. sebab yang lain2 tu kadang2 aku terleka tak pun memang tak sempat dan tak dapat nak lakukan...




sebelum belajar tu ingat2lah berdoa supaya ilmu yang kita pelajari tu diberkatiNYA.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

SEMOGA DENGAN DOA DOA NI PERJALANAN EXAM KITA DIPERMUDAHKAN.
TAPI JANGAN TERLALU BERGANTUNG DENGAN DOA KERANA DOA SEKADAR PEMBANTU SAMPINGAN DALAM MERELIASASIKAN SESUATU PERKARA. YANG PENTING ADALAH USAHA DIRI SENDIRI. 
SEMOGA BERJAYA KEPADA SEMUA YANG SEDANG ATAU BAKAL MENGHADAPI PEPERIKSAAN .


*off ke mood struggle*

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------