~anda mau follow?? thanks yaa~~

Sunday, April 10, 2011

selamat tinggal kawanku

sedutan gambar dari video klip selamat tinggal kawanku...


Selamat tinggal kawanku
 Tak mudah aku pergi
   Bila wajahmu
     Sentiasa di hati ini

       Ok dah memang
         Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
           Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
              Apa yang ku harapkan
                Kasih sayang yang suci murni
                   Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
                     
Dulu hari-hari ku berwarna warni
                        Kini kian mendung
                          Ia tinggal satu memori
                            Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
                              Hidupku hanya bermakna jika kau di sini
                                 Mana janji mana erti
                                    Kenapa gembiraku kini menjadi sepi    
                                       Musnah segala apa yang ku impikan
                                          Tetapi ku tetap tabah
                                            Kerana Tuhan yang menentukan
                                               Kau tetap pergi apakan daya
                                               W'pun ku telah mencuba sedaya upaya
                                               Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
                                               Namun ku t'paksa mlepaskanmu baby
                                               Selamat tinggal
                                              Selamat tinggal kawanku
                                             Tak mudah aku pergi
                                          
Bila wajahmu
                                         Sentiasa di hati ini
                                     Tiada ertinya kau tinggalkan aku
                                   Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
                                 Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
                               Sayang bukalah fikiranmu kembali
                            Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
                         Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi
                     Jangan pergi jangan pergi
                  Jangan tinggalkan aku begini
               Jika aku yang engkau cintai
             Kenapa semua ini       
          Kenapa semua ini
       Mengapa semua ini
    Jika aku yang kau cinta

  Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
     Kenapa mengapa
         Jangan pergi jangan pergi
             Jangan tinggalkan aku begini
                  Selamat tinggal kawanku 
                     (usah pergi)
                         Tak mudah aku pergi 
                             (jangan biarkan ku menderita)
                                 Bila wajahmu
                                Sentiasa di hati ini 
                           (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
                       Walau ku pergi sayangku 
                 ( usah pergi)
           Dalam jiwaku ini

     Kaulah cintaku yang kekal
 Selamat tinggal

-----------------------------------


korang mesti pernah dengar kan lagu ni. ala, lagu dina ngan zizan raja lawak buar rap. aku dengar buat first time pun sebab angin2 zizan yang membuaekan aku search tenet cari 'zizan rap', kalau tak, aku pun x mendengar lagu ni...


apa apa pun aku dengar dan menghayati lirik lagu ni, aku ada dapat sedikit pengajaran dalam lagu ni. eh,pengajaran ke? mungkin apa yang aku paham kot. 


pengajaran pertama: 
KALAU BETUL KAU CINTA DIA, CAKAP JE. LETAK MALU DAN EGO KE TEPI, SEBAB PELUANG DATANG SEKALI.

pengajaran kedua: 
BILA KITA DAH DAPAT SESUATU TU TOLONGLAH HARGAINYA SEBAIK MUNGKIN. SEBAB, KITA AKAN MULA MERINDUI DIA BILA DIA SUDAH TIADA DI HADAPAN MATA KITA LAGI.

pengajaran ketiga:
 JANGAN SESEKALI KECEWAKAN SESEORANG YANG CINTA GILA KAT KORANG. SEBAB DIA MESTI AKAN DEDICATE KORANG LAGU NI. CAYALAH...

pengajaran keempat: 
JANGAN TERLALU BANGGA DENGAN KEGEMBIRAAN YANG KITA KECAPI. KERANA DISEBALIK GELAK KETAWA TERSELIT SEDIKIT TANGISAN.

pengajaran kelima:
WALAU SEBESAR MANA PUN CINTA KORANG, TERIMALAH KENYATAAN DAN TAKDIR ILAHI BAHAWA HIDUP, MATI, PERTEMUAAN DAN PERPISAHAN ADALAH KETENTUAN ILAHI. TERIMALAH DENGAN HATI YANG TERBUKA. 

pengajaran keenam:
MARILAH BERSAMA SAMA MENDENGAR LAGU INI....
*takde kena mengena*



pesanan penaja: 
aku saja buat lirik lagu tu berkaler2. 
saja nak test ink blogspot aku ni ok ke x.. hehe
aku kan jarang buat entry kaler2 ni..^_^

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------