~anda mau follow?? thanks yaa~~

Thursday, April 7, 2011

berus gigi dalam pensebok...

terasa lama x menjengah blog azwaishak ni... entah2 kalau boleh berkarat dah lama berkarat.. huhu
untuk kali ni aku nak bercerita pasal pencil case. xpun masa kecik2 dulu aku panggil pensebok...zaman kecik2 dulu fames la pensebok jenis kotak, boleh bukak dua-dua belah. dengan ade pengorek kat belah tepi... untuk yg x berapa nak tau tu, pengorek dalam bahasa senangnya sharpener xpun pengasah pensil... yg tu zaman dulu... zaman kanak2 sekarang ni, aku tak berapa nak pasti la sgt... aku kan da tahap tua sedikit.. huhu..

habis cerita pasal pensebok tu, aku nak cerita isi dalam pensebok lak. 
apa korang isi dalam pensebok ea? 
-pensel kayu?
-pensel mekanikal?
-pen merah?
-pen biru?
-pen hitam?
-pen kaler2?
-liquid paper?
-pemadam?
-pembaris?
-pengorek?

kalau nak listkan memang banyak berjela2lah.. dan benda2 yang aku listkan kita biasa dengar kan?
tp pernah tak korang jumpa orang letak berus gigi dalam pensebok?
kalau korang pernah jumpa, korang tekan button like kat bawah tu. eh,mana ada aku sediakan tu utk korang ea.. x pun cuba korang gelak je r.
sebab aku pun pernah gelak sangat2 bila aku jumpa berus gigi dalam pensebok seorang insan yang terpaksa dirahsiakan namanya...

akhir kata, walaupun sehebat mana pun isi pensebok kalian dengan macam2 jenis pen@pensil, pastikan semuanya boleh dipakai... jangan harap ade pen pilot G2, tapi inknya cuma boleh digunakan untuk menulis huruf 'A'....

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------