~anda mau follow?? thanks yaa~~

Tuesday, June 1, 2010

first jun

harini masuknya hari pertama dibulan 6.. xde yg istimewanya bulan 6 ni bg aku. yg aku ingat bday ayah kesayangan aku bulan 6, 17 hb... entah kenapa family aku tak diajar utk sentiasa memberikan hadiah yg superb2 semasa bday. ckuplah sekadar mengigati dan membuat majlis kecil2an 1 family.. bg kami sekeluarga tanda sayang bknnye kne ditunjukkan sempena hari2 tertentu. cukuplah sekadar menghormati dan mengikut perintah kedua ibu bapa, serta membahagiakan mereka.. kerana itulah hadiah yg sgt bg mereka apabila dihadiahkan oleh seorg anak.... dan tidak lupa juga utk disedekahkan doa utk keduanya setiap kali selesai solat. mungkun itu salah satu cara utk mengigati mereka yg berada jauh dari kita....

"Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepadaku dan kedua-dua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)”

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------