~anda mau follow?? thanks yaa~~

Thursday, January 13, 2011

hentikan gangguan seksual terhadap lelaki




semalam,tengah aku merongeng2 dlm fb, ade sorg member aku ni ditag.. ye,memang aku x salahkan semua lelaki kalau masalah2 sosial semakin meningkat. rogol,cabul,bunuh... 50% salah daripada lelaki dan 50% salah daripada perempuan. cuma terpulang kepada diri masing2 cara mereka mengawal diri mereka sendiri. tapi kalaulah ramai perempuan yg berpakaian mcm ni, bukan lelaki je pandang 10 kali, perempuan pun pandang 100 kali. yang membezakan, perempuan pandang dengan pandangan yang mengjengkelkan, lelaki pulak pandang dengan bernafsu.. betul tak? 
walaupun aku masih belum berjubah dan bertutup litup, tapi aku cuba sedaya upaya utk jaga diri aku sendiri. kerana aku tau, mak ayah aku jauh dari mata aku, tetapi yang ESA sentiasa memandangku... kepada kawan2ku,jika aku tersilap,tlg betulkan. sebab,aku sentiasa memerlukan seseorang untuk membaiki diri aku. dan aku tau aku sendiri tak mampu nak melakukan sendirian. itulah gunanya sahabat.....



sahabat untuk selamanya.......

2 comments:

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------