~anda mau follow?? thanks yaa~~

Saturday, October 30, 2010

angan2...

aku ada angan2. mungkin bg org lain, angan2 aku ni terlalu besar. 
tp bak kata org,tanpa usaha mimpi xkan jadi kenyataan. 
angan2 aku yg ala2 mengarut ni ialah aku nak ada sebuah rumah tepi laut.


aku nak tiap2 ptg,aku duduk  sambil pandang ke laut. masa tu angin bertiup... huhu
dah terbayang dah keadaan masa tu. segala masalah macam dibawa pergi angin.....

bila rasa semua masalah dah dibawa angin, aku nak mendayung sampan. 
biar ketengah laut. dan masa tu aku pandang sekeliling cuma air.... walaupun orang akan bilang, 
'ko tak takut tsunami?'
aku akan jawab. 'aku tak takut tsunami. tapi aku takut kematian'
sebab kematian akan berlaku dimana2. kita tidak akan pernah dapat lari daripadanya..

setiap pagi selepas subuh aku ajak si dia duduk bawah pokok sambil menunggu terbitnya matahari.
saat tu aku sangat kagum dengan keindahan ciptaanNYA. sungguh sempurna.

bila tengah hari, aku nak bertenggek atas batu sambil berfikir penyelesaian segala masalah aku. 
sbb aku tau aku x boleh lari drpd masalah. 

masa tu aku x perlu risau cahaya matahari akan menghitamkan aku.
 sbb masa tu aku dah bersedia memakai sunblock SPF 30..

bila dipikir2 balik boleh ke aku capai angan2 itu??

kerana tidak semua yang aku inginkan tertunai. aku masih di dunia.
bukan di syurga yang apa saja dipinta berada di depan mata..

kembali ke realiti, aku hanya seorang manusia biasa yang mempunyai angan2 tinggi. 
sama ada bakal tercapai ataupun tidak, hanya DIA yang menentukan.
aku hanya merancang.
cukuplah sekadar DIA memberikan aku 1 tanggungjawab untuk bergelar seorang bakal ahli farmasi,
yang memang aku angankan sejak dlu....



-TAMAT-

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------