~anda mau follow?? thanks yaa~~

Monday, May 3, 2010

catalyst....

3 minggu lepas, pada saat ni ketika ni, aku ngah struggle study kat library..
dah jd rutin utk masa study week, aku menjejakkkan kaki ke library bersama konco2....

aku teringat, masa tu aku da xde mood nk study... almaklumlah study mana ade yang x memenatkan... aku tgk sekeliling. sambil2 meng'usha' permandangan..
masing2 pn ngah khuysuk+tekun study..
sampai r aku terpandang 2 org makhluk ni.. 22 pn dalam umur lingkungan 50an.. sambil mengadap buku yang ala2 tbal 5 inci, khusyuk study.
aku cakap ngan member aku,
"korg tgk pakcik tu. khusyuk gila. dah tua2 pn rajin lg nak study. p duk library lg.."

lama aku pandang dyorg study, meng'intepret' pemandangan aku.. tiba2 aku mendapat semangat. kalu mereka yg dah tua pn boley struggle mcm tu skali, kenapa bukan aku yg bru berumur 19 tahun 8 bulan?? then aku pn sambung balik baca pembacaan aku yng tergendala sebentar tadi...

x sangka bila aku pandang ke'strugle'an pakcik2 tu jd catalsyt utk aku trus study~~



-TAMAT-

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------