~anda mau follow?? thanks yaa~~

Tuesday, March 15, 2011

bencana jepun

semalam banyak keluar kat facebook pasal benda ni







nak percaya susah xnak percaya pun susah.. dah la dengan cuaca penang sekarang yang tak menentu...
tapi baru sekejap tadi, aku bukak website berita harian online, aku terbaca 1 artikel.. dan aku teringin nak share dengan semua orang...


*klik pic untuk lebih jelas*

bila aku baca benda ni barulah aku sedar yang kita sepatutnya kena sentiasa berhati2...
apa2 perkara pun kalau nak jadi akan jadi. tepulang pada kita untuk berusaha untuk mengelakkannya. 
tapi jangan sekali2 mengeluh apabila ditimpa sesuatu, kerana DIA telah menentukan dan kita harus menerimanya dengan redha..

dan lagi satu, sayangilah bumi kita. kerana selagi kita sayang bumi, bumi akan layan kita dengan baik~~


berdoalah semoga negara kita terhindar daripada bencana2 seperti yang berlaku kat jepun...
selamatkanlah juga rakan2 kita di jepun... amin...


2 comments:

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------