~anda mau follow?? thanks yaa~~

Saturday, March 20, 2010

lg sebulan mau final....

tepat kul 3 pg alarm hp memekak... then terjaga...
dlm hati, "ish,nape la ley tertido td ni.. literature review x siap lg. esok mlm da kne anta"
aku pn bgun..... g balik blik (coz tertdo td kt bilik org), msuk bilik, rum8 pn da tdo, trus masuk toilet, cuci muka berus gigi, masuk bilik duk atas kerusi mengadap meja yg mmg setiap hari pn berterabur ngan lecture note,asgment,bla3...

amek 1 journal bertajuk
'knowledge and communication difficulties for patients with chronic heart failure'

tugas aku utk mlm tu,bace journal yg setebal 7 keping, wat summary 1pge setengah...
aku pn start bce,,,,, dlm hati aku, 'ape r org ni wat research pape je ni...'
lebih kurang kul 6, kje settle.... da nak azan, tunggu jap, bce pulak note med chem.... complicated sungguh structurenye... begitu juge chem namenye.... huhu

kul 7 tbe2 mate aku mengantuk... nk tdo gamaknye terlepas plak kang klas kul 9... amek initiative tido bilik org lg skali..... bru tah bape minit aku tdo aku tersentak.. aku mimpi kne kjar katak.. suwey punyer katak ganggu aku tdo.... then mataku tertutup kembali... tepat kul 8 makcik arina aka tuan punye bilik memekak suh aku bgun....
aku bangun, menapak ke bilik, masuk bilik amek ape yg patut, g mandi.......
8.45pg, cun da aku bersiap....
perjalanan 15 minit kekuliah ngan menggunakan perkhidmatan kaki......

bla33333...... kul 12 kuliah berakhir ngan jayanya..... rancang nak wat asgment SHE,mau g temple, sorg..sorg x dpt dikesan.... last2 g temple kul 2.30.... padahal kelas PNS kul 3,,, redah je r....

kul 3.15, after buat segala mcm drift time drive, aku smpi ke kuliah balik......
dan mungkin hari ni dlm sejarah aku concentrate gila2 dlm kuliah... med chem wooo. susah kot... huhu....

bla3333..... kul 5.... kuliah pn abes.... proses menguruskan segala harta lecture note pn bermula.... g kedai print,potostat,borak sket, jam pn da kul 6..... balik bilik solat ape sume, mengadap balik laptop..... menaip balik literature review,yang pg td aku buat....
menaip sambil chatting mmg 'seronok'. lebih byk menaip utk berchatting drpd menaip utk asgment...
azan maghrib berkumandang, berhenti taip, solat jap.
10 minute kemudian sambung blek........
taip punye taip (asgment+chatting), aku terlupa tgk jam... kul 8.50.. meeting group kul 9...
then rushing2 siapkan..... kul 9.15 aku da tercongok kat kafe TEKUN.
naseb baik aku bkan yg terakhir dtg. jatuh saham kang.. haha

bla333333... kul 11 aku da mengantuk... padahal dpn mata laptop... wat powerpoint utk presentation. then,ilangkan ngantuk, bukak fb..... comment3.. bukak balik powerpoint.
finally kul 12.30 pg, kje siap. tinggal last edit.. battery da nak kong... sume amek keputusan utk blek...
12.45 pg, aku sampai bilik. n baru teringat aku lom mandi. tbe2 perut berbunyi, aku lom mkn sejak kul 1 td.... ish, xley jd. rushing2 mandi,solat+kemas2 tempat aku ape yg patut, jam da kul 1.30......
dgn mata yg ala2 mata panda,aku amek air panas, buat oat+masak megi.... sambil2 edit presentation, sambil2 dgr luahan sepasang couple yg ngah gaduh, smbil2 tu jugak aku mkn......
abes mkn... sambung edit presentation, smpi kul 3 pg.... then mse tu jgak mata aku da sgt3 x tahan nk tutup.....

tutup laptop, letak sume brg ketepi, aku baring... comforter ditarik.... zzzzzzzz~~


inilah kehidupan seharian aku pada hari jummat 19hb march (lg sebulan mau final)...
sgt menazakkan..........

-TAMAT-


No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------