~anda mau follow?? thanks yaa~~

Saturday, July 11, 2009

Sang Puteri anak malaysia!!!!

Hari sabtu yang memenatkan.. Lebih kurang seharian Sang Puteri berjalan2 merayap di suku sudut pulau mutiara ni.. Dari Sg Dua Sang Puteri menaiki bas menuju ke Komtar n dari Komtar Sang Puteri menaiki kaki menuju ke Frangin mall... Dalam kepenatan seharian berjalan, walaupun dalam hujan, hanya 2 beg shopping sahaja yang dibawa pulang. 1 beg kasut n 1 beg baju. Memang dah menjadi lumrah anak dara. asal keluar pasti akan itu yang dibawa balik.

Sebenarnya itu setakat mukadimah untuk memulakan bicara. Walaupun agak panjang dan meleret. hehehe....

Tujuan asal Sang Puteri menulis kali ini adalah kerana Sang Puteri terlihat sebesar2 gambar MJ terpampang kat ground floor Frangin Mall. Bukan untuk menjadi anti MJ, tapi cubalah renungkan apa yang MJ dah bg kat korang sampaikan anda boley menjadi giler tahap gaban kat dy. Lg 1 yang Sang Puteri musykil,sebanyak2 kedai vcd o kaset, sumenye mainkan lagu2 dy. Memang tak diakui lagu2 dy memang best, tapi pernahkah anda mendengar dan menghayati alunan2 muzik Al-Quran? Dan yang semakin memusykilkan Sang Puteri, sepanjang2 laluan kat depan kedai vcd yang memaparkan video2 MJ, sepenuhnya dipenuhi segenap manusia yang samaada terhenti seketika untuk mendengar ataupun yang memang sengaja berhenti (untuk mensesakkan lagi laluan yang sememangnya sejak azali agak sempit..) ape2pun aku masih pelik dengan mentaliti rakyat malaysia skang ni. Sewaktu masih ada seakan2 diabaikan. bila dah xde barulah mula nak cari kebaikan. Nak dijadikan contoh macam title DATUK. Bila sum1 2 da xde barula sibuk nak bg datuk la, tan sri la,.. 2 la rakyat kita..

Cis, baru Sang Puteri sedar yang Sang Puteri ni agak melalut... Walau pape pn, kalu la Andy Estranged 2 tbe2 'pupus', Sang Puteri rasa dy pun akan menjadi spt mereka yg diatas. sebab...... Sang Puteri gak dilhirkan untuk menjadi MALAYSIAN. N mentaliti itu tetap akan wujud dalam jiwa setiap anak Malaysia..... hahahaha

No comments:

Post a Comment

saya tulis anda komen..

Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a

--------------------entry yang belum berkarat------------------------